På eccsverige.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.
Vad är cookies?

Resultat från kundundersökning 2020

Nyhet: Publicerad 25 februari 2021

Varje år skickar ECC Sverige ut två undersökningar till de konsumenter som har haft eller har ett pågående ärende hos oss. Undersökningarna skickades via mejl under juni och december 2020 och nu kan vi presentera resultatet.

Av de 40 procent som besvarade våra frågor, var 63 procent av konsumenterna väldigt nöjda med den hjälp de fått av våra juridiska rådgivare. Och handläggningstiden? Den ansåg 66 procent vara rimlig, medan en stor andel av de övriga i undersökningen fortfarande hade ett pågående ärende hos oss. 

En ny webbplats skapade extra nyfikenhet

Då vi under förra året lanserade en ny webbplats med nytt fokus, var vi extra nyfikna på svaren för de frågor som berörde ECC Sveriges webbplats. Vi frågade om man upplevde webbplatsen som användarvänlig, enkel att navigera på och lättläst. Resultatet visade att endast nio procent ansåg att webbplatsen inte uppfyllde kriterierna, till skillnad från 62 procent som ansåg att webbplatsen var enkel att använda. 

Läs mer om vår verksamhet och vad vi kan hjälpa konsumenter på vår webbplats​​​​​​​

Källa: ECC Sverige

Till alla nyheter